Vi flytter til nye lokaler!

Mandag 03.juli 2017 får vi ny besøksadresse, vår nye adresse er Karvesvingen 3, 0579 Oslo.

NYHET! SUKSESS-SERIEN MPCxx04 FORNYES!

Den nye serien heter MPCxx04exSP og oppgraderes med noen nyheter det er vært å merke seg.

VISUELL KOMMUNIKASJON

Vi leverer toppmoderne videokonferanseløsninger til våre kunder. Dette gjelder også for digital signage, som gir deg rett budskap – til rett mottaker – til rett tid, og alt dette kommunisert på skjerm.

FACILITY SERVICES

Gulvtepper, forbruksmateriell og bemanning. Innredning, rengjøring, fruktkurver og planter. Vi er spesialister på hvert enkelt område, og tjenestene vi leverer er ubegrensede.

IT-TJENESTER

Vi selger ikke selvspillende pianoer, men våre IT-tjenester er ikke langt derfra. Fleksibelt, skalerbart og enkelt – slik som IT skal være.

DOKUMENTHÅNDTERING

Printer, multifunksjonsmaskiner, integrasjoner, digital arkivering og sikre utskrifter – vi hjelper deg med hele håndteringen fra analogt til digitalt. 

PRESSEMELDING

Office Management kjøper Cillion - Office Management fortsetter sin ekspansjon i Norden gjennom oppkjøpet av Cillion. Med dette øker Office Management sin tilstedeværelse i det norske markedet og styrker sin nordiske markedsposisjon ytterligere.

SE KUNDESUPPORT PÅ VÅR WEBSIDE

Logg deg inn og få oversikt over dine print- og MFP-maskiner fra Cillion, samt muligheten til å bestille service og support!
- Vi er her for å hjelpe deg!

KUNDECASE: Nordvik & Partner Eiendomsmegler

- Digital stoppeffekt ute, effektiv infoflyt inne

CILLION`S SERTIFISERINGER

Les om våre sertifiseringer her
- Vi har et sterkt fokus på miljø!

KUNDECASE: Nordvik & Partner Eiendomsmegler

 


DIGITAL STOPPEFFEKT UTE, EFFEKTIV INFOFLYT INNE

Digital signage er mye mer enn en plakat som går i sløyfe på en skjerm. Effektiv interninformasjon,
kundekommunikasjon og merkevarebygging er stikkord for Nordvik & Partners på Frogner.

AV MORTEN KRISTIANSEN

 

Tiden med kun én internskjerm for salgsstatistikk og papirprospekter hengende i vinduer ut mot gata er forbi. Teknologileverandøren Cillion har
de siste årene spesialisert seg på digital signage-løsninger for eiendomsmeglere. – Digital signage ligger i midten mellom massemedier på den
ene siden og sosiale medier på den andre. Man kommuniserer det man ønsker til de som er der, og kontrollerer selv det som skal treffe,
forteller salgs- og markedssjef Geir Engh i Cillion. Daglig leder Kjell Magne Solli hos Nordvik & Partners på Frogner har god erfaring med
digitale visningsløsninger eksternt og distribusjon av informasjon ved meglerbordet internt. Det nye kontoret i Parkveien på Frogner har ikke
de mest optimale forholdene for prospektvisning i vinduene, men sjefen har erfaring med dette fra Nordvik & Partners i Bygdøy Allé og det
tidligere Frogner-kontoret i Hansteens gate.

ØKT STOPPEFFEKT
– I Hansteens gate hadde vi vinduspresentasjon med videoprojektorer som lyser mot vinduene med to levende skjermer som ruller og går.
I Bygdøy Allé har vi en annen løsning med ni faste skjermer på rekke hvor utgangspunktet var at de skulle vise eiendommer til salgs, forteller Solli.
Men det er ikke bare digitale prospekter som vises frem. For å oppnå større stoppeffekt brukes skjermene også til annen informasjon.
– Vi snakket med Cillion om å få til litt større stoppeffekt enn kun eiendommer til salgs. Kontoret i Bygdøy Allé ligger ved siden av et busstopp,
og da var det naturlig å vise frem rutetider. Så la vi på værvarsel og nyheter. Og litt hyggelig bakgrunn hvor man har et vintertema, påsketema
eller halloween-tema for den saks skyld, sier Solli. Han medgir at det er vanskelig å måle ROI på løsningen. – Å måle ROI direkte er vanskelig,
men vi opplever en økt stoppeffekt. Og vi får den gjentagende effekten ved at Nordvik & Partners er synlige. Målet er å få flere objekter å selge.
Det er det vi vil oppnå, fastslår Solli.



SELGER OGSÅ SEG SELV
Det er bare fantasien som setter grenser for hva man kan vise. Det bakenforliggende systemet kan hente data fra alle mulige kilder og vise det på
hele eller deler av en skjerm eller annen visningsflate. Hva som vises hvor til en hver tid, styres helautomatisk. – Vi hekter oss på informasjonskilder
som for eksempel Webmegler og Finn.no og får sanntidsdata ut i meglerkontorets egen mal. Man jobber ikke i nytt system, men forholder seg til de
man kjenner fra før, forteller Engh i Cillion.


Salgsprospektene kan for eksempel inneholde videovisning og droneflyvning, ting som gjør seg dårlig i en analog verden. Eksterne feedere som
viser rutetider for kollektivtrafikk, vær, nyheter, boligrelaterte nyheter, trafikksituasjonen i området, sosiale medier med boligrelaterte emneknagger,
boligstatistikk mv. er med på å berike informasjonsbildet og formidle relevant innhold. – Målet er å tiltrekke seg folks oppmerksomhet og vise at man
er et fremoverlent kontor. Man selger ikke bare boliger på en innovativ måte, men også sitt eget kontor ved å benytte markedsplassen i større grad
til å markedsføre seg selv. Og man kan spisse budskapet i forhold til omgivelsene og den tiden man har til rådighet for å fange folks oppmerksomhet, fastslår Engh.

SPARER TID
Det samme systemet brukes også til interninformasjon. Kjell Magne Solli forteller at de så et behov for å ha en kommunikasjonskanal i forhold til
salg, salgtakt, salgstall, interne konkurranser, budsjetter, salgspriser, provisjoner og annen ikke-salgsrelatert interninformasjon. – Det er sanntidstall
som meglerne rundt bordet kan følge med på, og de synes det er interessant, sier Solli. Han forteller at de har satt ned en arbeidsgruppe bestående
av traineene ved kontoret for å finne ut mer om hva som bør stå på infoskjermene. Sporing av telefonene på et kart slik at alle vet hvor meglerne er,
og kobling av utvalgte Twitter eller Instagram-kontoer for å følge med på befaringer og lignende er diskutert. Google Live Traffic for å vise
kø-situasjonen i Oslo er allerede implementert. – Infoskjermene skaper engasjement, og de har fjernet ti minutter av mitt morgenmøte hver uke.
Nå kan jeg heller bruke mer tid på selve materien enn å ramse opp statistikk. Det har absolutt effektivisert min hverdag som daglig leder.
Før måtte jeg hente ut rapportene, nå er folk oppdatert fra før og det er ikke behov for ytterligere presentasjon, fastslår Solli. Som en del av
den interne infoflyten har man også tatt i bruk en velkomstskjerm i resepsjonen, hvor blant annet navnene til partene ved et kontraktsmøte vises.
Den enkle, men likevel synlige detaljen, blir satt pris på av kundene. – Det er en enkel ting, men kundene synes det er morsomt og det skaper en
«wow-faktor». Vi er et flaggskip-kontor internt i kjeden og da må vi tørre å tenke nytt på løsningssiden, fastslår Solli.

Daglig leder Kjell Magne Solli ved Nordvik & Partners Frogner sparer tid ved at
informasjonen flyter fritt til de ansatte ved kontoret. (Foto: Morten Kristiansen)

 

INTERESSERT?

KONTAKT OSS FOR MER INFORMASJON ELLER PRIS:
E-POST: signage@cillion.no
TLF: +47 23 24 50 80
 


          

www.cilllion.no / post@cillion.no / +47 23 24 50 80

Velkommen Cillion AS

Logg på

Opprett som ny kunde